marți, 15 martie 2011

Planşe didactice

Astăzi am primit pachetul de la Editura Sf. Mina. La recomandarea părintelui I., mi-am comandat nişte planşe didactice, motivată mai ales de lecţiile de pregătire pentru Înviere. Sunt foarte încântată de ele, de aceea m-am gândit să vi le prezint.

Ce mi-a plăcut:
- în primul rând pur şi simplu existenţa lor, pt.că imaginile sunt esenţiale în lucrul cu copiii, mai ales cu cei mai mici, care încă nu ştiu să citească.
- reprezentările sunt ortodoxe
- sunt viu colorate şi multe (atât de multe încât aproape poţi face, de exemplu la Naşterea Domnului, un "film" doar derulând planşele, ceea ce e minunat pentru copiii mici!)

Ce nu mi-a plăcut - câteva detalii, de exemplu faptul că în multe planşe cu Răstignirea Mântuitorul este încruntat tare, ceea ce nu prea se suprapune cu perspectiva ortodoxă asupra Răstignirii.

Avantajele însă copleşesc neajunsurile, aşa că m-am bucurat mult de ele, abia aştept să le folosesc cu copiii. Pentru că pe site-ul editurii nu sunt prezentate prea bine (eu nu le-aş fi comandat dacă nu aş fi avut garanţia părintelui), am fotografiat câteva din ele, să vă faceţi o idee.

Din seturile care sunt prezentate, eu m-am oprit la:

1. Jertfa din Iubire - pe care îl voi folosi în perioada aceasta a Postului Mare.


2. Naşterea Domnului



3. Pildele Mântuitorului - la care mi-a plăcut faptul că au şi câte o planşă sau mai multe cu "aplicaţii", traduse prin imagini din lumea contemporană (colţul din dreapta jos, cu mai multe imagini pe o planşă):



Natalia

2 comentarii:

alina luca spunea...

Buna ziua!
Cat de frumoase sunt plansele. Am sunat la editura si nu mai sunt in stoc Nasterea Domnului si nici Pildele Mantuitorului. Daca nu va supara rugamintea mea... credeti ca le puteti afisa individual.Tare mult mi-as dori sa le vada si copii mei in aceasta perioada a Craciunului.
V multumesc!
Doamne Ajuta!
Alina




Natalia spunea...

Doamne ajută!
Alina, iartă-mă de întârzierea publicării comentariului şi a răspunsului, am avut o perioadă tare încărcată.
Îmi pare tare rău că planşele nu mai sunt în stoc, dar sper că le vor retipări. De publicat individual nu pot, decât dacă aş avea un acord al editurii.
Sper însă să se rezolve cu retipărirea.
Un an binecuvântat, cu roade bune!
N.